تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش

ساخت وبلاگ

ماشین ظرفشویی بوش که تمیز نمی کند

دلایل ذکر شده در زیر به ترتیب به عنوان محتمل ترین تا غیر محتمل ترین علائم برای ماشین ظرفشویی بوش که ظروف را تمیز نمی کند لیست شده اند. هر یک از موارد را با شروع از بالای لیست، بررسی یا آزمایش کنید و اگر باز هم ظروف تمیز نمی شد با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

کمربند پمپ آب ظرفشویی بوش

کمربند پمپ آب ممکن است پوسیده یا خراب شده باشد. با این حال، تعداد کمی از ماشین های ظرفشویی بوش کمربند پمپ آب دارند. باید شماره مدل دستگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید آیا این کمربند را دارا می باشد یا خیر. برای دسترسی به کمربند پمپ آب، پانل پایین را جدا کنید. کمربند پمپ آب در پایین موتور واقع شده است. اگر کمربند پمپ آب پوسیده یا خراب شده باشد، آن را تعویض کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

دریچه ورودی آب

سوپاپ ورودی آب اجازه ورود آب به ماشین ظرفشویی بوش را می دهد. اگر این دریچه مسدود شده یا معیوب باشد، ماشین ظرفشویی به اندازه کافی آب برای تمیز کردن ظروف را دریافت نخواهد کرد. اگر سوپاپ ورودی آب مسدود شده باشد، آن را تعویض کنید. سعی نکنید دریچه ورودی آب را تمیز کنید، این کار باعث می شود احتمال خرابی آن افزایش یابد.

مونتاژ بازوی شستشوی مرکزی

این بخش باعث توزیع آب بر روی ظرف های قرار گرفته در قفسه بالایی می شود. اگر آب نتواند به درستی جریان داشته باشد ظروف کثیف می ماند که ممکن است بدلیل مسدود بودن بازوی شسشتو باشد. برای رفع این مشکل می توانید نسبت به باز کردن انسداد اقدام نمایید اگر انسداد بیش از حد بود حتما آن را تعویض نمایید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که بازوی شستشوی مرکزی به درستی به نازل تامین آب متصل شده باشد.

مونتاژ بازوی شستشوی تحتانی و فوقانی

مونتاژ بازوی شستشوی تحتانی و فوقانی آب را در قفسه های پایینی و فوقانی توزیع می کند. اگر آب به درستی بر روی ظروف قرار گرفته در قفسه های پایینی و فوقانی توزیع نشود آنها به درستی تمیز نخواهند شد. به مرور زمان، مواد غذایی ممکن است در حفره های بازوی شستشو انباشته شوند. اگر ظروف شما پس از شستشو همچنان کثیف هستند، بازوی شستشو ممکن است مسدود شده باشد. برای باز کردن انسداد بازوی شستشو، آن را جدا کنید و انسداد سوراخ های آن را برطرف کنید. اگر بازوی شستشو به شدت مسدود شده است، آن را تعویض کنید.

پمپ گردش

پمپ گردش از یک موتور و پروانه برای انتقال آب به بازوهای شستشو استفاده می کند. اگر پمپ گردش معیوب باشد، ظروف به درستی تمیز نخواهند شد. اگر پس از پرکردن دستگاه با ظروف و آغاز به کار آن، هیچ صدایی از موتور شنیده نمی شود ممکن است موتور سوخته باشد. اولا، اطمینان حاصل شود که جریان برق به موتور می رسد. دوم، برای اطمینان از اینکه پروانه می تواند چرخش کند، محفظه پمپ را برای وجود هر گونه مانع در مسیر گردش پروانه بررسی کنید.

اگر هر دو مورد ذکر شده را بررسی کردید و باز هم مشکل وجود دارد، موتور ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. آگاه باشید که تعویض پمپ گردش ممکن است چالش برانگیز باشد، اگر چه بسیاری از افراد فنی می توانند خودشان آن را با موفقیت تعویض کنند ولی باز هم توصیه می شود برای این کار با نمایندگی تعمیرات بوش تماس بگیرید.

مونتاژ پمپ و موتور

یک موتور، نیروی محرکه لازم برای گردش پروانه برای انتقال آب به بازوهای شستشو را ایجاد می کند. اگر موتور معیوب باشد، پروانه پمپ خراب شده باشد، یا بخشی از پمپ مسدود شده باشد، همگی باعث می شوند ظروف به درستی تمیز نشوند. اطمینان حاصل کنید که جریان برق به مونتاژ پمپ و موتور منتقل می شود. اگر جریان برق به مونتاژ پمپ و موتور می رسد اما باز هم شروع به کار نمی کند، ممکن است نیاز باشد مونتاژ پمپ و موتور را جایگزین کنید.

پروانه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

پروانه شستشو یک تیغه پلاستیکی کوچک است که کمک می کند آب به بازوهای شستشو منتقل شود. اگر این پروانه خراب شده باشد یا برخی از دندانه های خود را از دست داده باشد، نمی تواند فشار کافی را ایجاد کند تا آب به بازوهای شستشو منتقل شود. در بیشتر مدل ها، شما می توانید پروانه شستشو را به صورت مستقل از مونتاژ پمپ و موتور تعویض کنید. شماره مدل خود را برای تعیین اینکه آیا پروانه شما قابل تعویض است، جستجو کنید. اگر پروانه را نمی توانید به صورت مستقل جایگزین کنید، شما باید کل مونتاژ پمپ و موتور را تعویض کنید.

موتور پمپ گردش و تخلیه

پمپ گردش از یک موتور و پروانه برای انتقال آب به بازوهای شستشو استفاده می کند. اگر پمپ گردش معیوب باشد، ظروف به درستی تمیز نخواهند شد. اگر پس از پرکردن دستگاه با ظروف و آغاز به کار آن، هیچ صدایی از موتور شنیده نمی شود ممکن است موتور سوخته باشد.

اولا، اطمینان حاصل شود که جریان برق به موتور می رسد. دوم، برای اطمینان از اینکه پروانه می تواند چرخش کند، محفظه پمپ را برای وجود هر گونه مانع در مسیر گردش پروانه بررسی کنید. اگر هر دو مورد ذکر شده را بررسی کردید و باز هم مشکل وجود دارد، موتور ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. آگاه باشید که تعویض پمپ گردش ممکن است چالش برانگیز باشد، اگر چه بسیاری از افراد فنی می توانند خودشان آن را با موفقیت تعویض کنند.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : تعمیر ماشین ظرفشویی بوش, نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 349 تاريخ : دوشنبه 4 تير 1397 ساعت: 19:51

افرادی که می خواهند ظرافت و ظاهر زیبای طراحی را با مهندسی بی نظیر که مورد تائید استاندارهای جهانی باشد ترکیب کنند، می توانند از ماشین ظرفشویی شرکت لوازم خانگی بوش استفاده کنند که محصولات خود را هر روز بهینه تر از قبل کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد. بوش در سراسر دنیا بسیار محبوب و شناخته شده است، این شرکت ماشین ظرفشویی های خود را با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و با رعایت کردن استانداردهای روز در جهت مصرف بهینه انرژی تولید کرده و به سراسر جهان صادر می کند. شرکت بوش به خاطر گستردگی در بازار فروش خود، در سراسر جهان اقدام به بازگشایی نمایندگی نموده تا مصرف کنندگان محصولات بوش بتوانند بهترین خدمات را دریافت کنند.

این ماشین ظرفشویی های جدید بوش مطابق با کیفیت بالا و دوام محصولات قبلی تولید شده اند و ویژگی هایی مانند استفاده از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا و حساسیت در خصوص محیط زیست و قیمت های اقتصادی را به ما یادآوری می کنند. افزایش قابلیت های برنامه ای این دستگاه شامل کارکرد بیصدا، دوستدار محیط زیست، کارکرد فشرده، سطح پایین صدا، ظرفیت بیشتر و قابلیت تنظیم ویژگی های سبد شستشو می شود که انعطاف پذیری بیشتری را در حین بارگذاری ظروف برای شما فراهم می کند. مدیر فروش شرکت بوش اعلام کرده است: خط تولید جدید ماشین های ظرفشویی ما گواهی بر تعهد ما در راستای تولید محصولات به همراه نوآوری است.

همچنین طراحی با کیفیت بالای محصولات، ویژگی های خلاقانه و عملکرد قابل اعتماد، همیشه اولین اولویت در ذهن ما بوده و ما برای عرضه نسل جدید محصولات خود هیجان زده هستیم. خط تولید فعلی، ماشین های ظرفشویی با 40? مصرف انرژی کمتر را تولید می کند و روکش داخلی آنها فوق العاده با دوام است. مهندسین برای باز کردن و بستن درب ماشین ظرفشویی و اطمینان از کیفیت لولا و بارگیری قطعات، رباتی را طراحی کرده اند که 3000 بار درب دستگاه را باز و بسته کند. این میزان معادل باز و بسته کردن به مدت 20 سال است.

ماشین ظرفشویی بخشی از گروه لوازم خانگی تولیدی در شرکت بوش می باشد، بوش یکی از بزرگترین تولید کنندگان در اروپا می باشد که اقدام به تولید محصولات الکتریکی بزرگ می نماید. محصولات این شرکت شامل یخچال، فریزر، ماشین ظرفشویی و یخچال ساید بای ساید و غیره می باشد که به طور معمول در این کمپانی عرضه می شوند. این شرکت با داشتن کارمندان بسیار، محصولات خود را برای استفاده در خانه ها، مراکز خدماتی و شرکت ها در بیش از 70 کشور عرضه می کند.

ماشین ظرفشویی بوش با مواد اولیه مرغوب

شرکت بوش کار خود را برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی در عصر مدرن، با تکیه بر دانش روز و استفاده از مواد اولیه مرغوب به پیش می برد. در ساخت بدنه ماشین ظرفشویی از فولاد زد زنگ استفاده شده که در اثر کارکرد طولانی، همچنان کیفیت خود را حفظ کرده و به بهترین صورت به کارکرد خود ادامه می دهد. این ماشین های ظرفشویی با بهره بردن از سنسورهای مختلف ظروف را با استفاده از کمترین مصرف برق و آب خواهند شست.

البته با رعایت کردن نکات کوچکی می توانید طول عمر دستگاه را افزایش دهید و دیرتر احتیاج به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود داشته باشید. لازم به ذکر است در صورتی که ماشین ظرفشویی به مدت زیادی مورد استفاده قرار گرفته باشد قبل از تماس با نمایندگی بوش ، دستگاه خود را بررسی کنید تا اگر اشکال بخاطر کثیف بودن فیلترها و یا مواردی از این قبیل بود با تمیز کاری، آنها را رفع کنید. در بسیاری از مواقع با انجام تمیز کاری ماشین های ظرفشویی به مدت طولانی به کار خود ادامه خواهند داد.

 
تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : تعمیر ماشین ظرفشویی بوش, نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 359 تاريخ : دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت: 22:42

یکی از اشکالات ماشین لباسشویی که در اثر مرور زمان و کارکرد بوجود می آید قطع شدن آب ورودی به دستگاه می باشد. این مشکل می تواند در اثر خرابی قطعات و یا کثیف شدن آنها به خاطر داشتن املاح، در آب ورودی بوجود آید.

چطور می توان یک ماشین لباسشویی که آب داغ یا سرد ندارد را تعمیر کرد؟

شلنگ ورودی و صفحات توری

ماشین های لباسشویی از طریق شلنگ هایی به شبکه آبرسانی خانگی متصل می شوند. این شلنگ ها معمولا تا 1.5 متر طول داشته و اغلب دارای یک صفحه پلاستیکی و یا شبکه توری نصب شده در انتهای خود هستند که به شیر آب متصل می شود.

این صفحه توری از ورود رسوب به دریچه ورودی آب جلوگیری می کند، که در پشت دستگاه شما واقع شده است. اگر ماشین لباسشویی شما آب سرد یا گرم ندارد ابتدا باید مطمئن شوید که دریچه ورودی آب دستگاه شما باز باشد و شلنگ ورودی آب پوسیده نشده باشد.

سپس باید دریچه ورودی آب را ببندید و شلنگ ها را از دریچه ورودی جدا کنید. صفحات پلاستیکی که بخشی از دریچه ورودی هستند را تمیز کرده یا در صورت نیاز تعویض کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش

شلنگ را داخل ظرف قرار دهید و یا دریچه را باز کنید تا مطمئن شوید که فشار کافی ایجاد شده است. در غیر اینصورت، شلنگ را از دریچه ورودی آب جدا کرده و آلودگی های جمع شده بر روی صفحات پلاستیکی را تمیز کرده و یا در صورت وجود آسیب های شدید آنها را تعویض کنید.

اگر دستگاه شما همچنان آب وارد آن نمی شود، باید دریچه ورودی آب واقع در پشت ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آب در ماشین لباسشویی شما آب گرم و سرد مورد نیاز را تامین می کند. دریچه ورودی دارای دو مارپیچ است که برای تامین آب گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرد.

تایمر یا کنترل الکترونیکی، انتخابگر چرخه دمای آب و سوئیچ فشار سطح، آب موجود در دریچه را کنترل می کند. دریچه نیز توسط کنترل الکترونیکی یا تایمر، دکمه تنظیم درجه حرارت آب، سوئیچ انتخابگر چرخه شستشو و دکمه تعیین سطح آب و فشار کنترل می شود.

اگر دستگاه شما با آب سرد یا گرم پر نمی شود و شما فشار کافی را در دریچه ورودی آب دارید، در گام بعدی باید اتصال برق را به مارپیچ های درون دریچه در طول زمان چرخه پرکردن آب بررسی کنید.

این مورد را می توان با مولتی متر و یا ولتاژسنج بررسی کنید. این یک آزمایش ولتاژ مستقیم است و تنها باید توسط یک فرد واجد شرایط انجام شود.

اگر جریان برق در پایانه های مارپیچ وجود ندارد، شما باید اجزای دیگر در مدار دریچه ورودی آب را بررسی کنید.

اگر نمی توانید ولتاژ دریچه ورودی را بررسی کنید، باید پیوستگی در مارپیچ ها را با یک دستگاه مولتی متر بررسی کنید. اگر مارپیچ ها پیوستگی ندارند معیوب بوده و باید تعویض شوند.

این بخش ها معمولا به طور جداگانه فروخته نمی شوند و باید دریچه را به طور کامل تعویض کنید. قبل از انجام این آزمایش، برق را از دستگاه جدا کنید.

با قطع کردن سیم های دریچه و بررسی با فازمتر، برق ورودی به سیم پیچ های دریچه را چک کنید. در صورتی که برق در سیم ها جریان نداشت، باید سیم های رابط و بقیه اجزاء را هم بررسی کنید. در اینگونه مواقع بهره گیری از افراد متخصص زمان تشخیص عیب را کوتاه خواهد کرد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان با نمایندگی تعمیرات بوش تماس بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : تعمیر ماشین لباسشویی بوش, نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 341 تاريخ : دوشنبه 21 خرداد 1397 ساعت: 12:17

 

درباره یخچال بوش

درباره یخچال بوش

بوش دارای یخچال و فریزرهایی است که برای خانه شما بسیار مفید هستند. یکی از یخچال های موجود و در دسترس، مدل 36 اینچی عمیق ساید بای ساید است.

این مدل همچنین دارای تبخیر دوگانه است که سبب ایجاد رطوبت و تازگی در مواد غذایی شما می شود. این مدل دارای قفسه ها و سطل های EasyLift است که به شما کمک می کند تا قفسه ها را بدون نیاز به جدا کردن آنها از یخچال بالا ببرید.

این طرح بسیار هوشمندانه است که شامل درهای بلند، لولاهای پنهان، نورپردازی درخشان و قفسه های شیشه ای بدون فریم می باشد.

این مدل همچنین طبق تائیدیه ENERGY STAR واجد شرایط است. این مدل همچنین مجهز به زنگ هشدار زمان باز ماندن درب است که اگر شما درب را باز رها کرده باشید از طریق یک زنگ هشدار اطلاع می دهد.

کشوهای قابل توسعه و وسیع آن کار شما را برای دسترسی به غذا و نوشیدنی ها آسان می کند. سرویس تعمیر یخچال و فریزر بوش این امکان را برای شما فراهم می کند که در صورت لزوم آن را تعمیر کنید.

فیلترهای آب در یخچال های بوش

یخچال های بوش با فیلترهای آب ساخته می شوند که باعث می شود آب شما تمیز و بی خطر باشد. آنها باید هر شش ماه یکبار تعویض شوند.

پس از گذشت شش ماه، یخچال شما نماد هشدار فیلتر آب را نمایش می دهد تا به شما اطلاع دهد که فیلتر باید تعویض شود. بوش یک فروشگاه الکترونیکی دارد که در آن شما می توانید فیلترهای آب را در صورت لزوم خریداری کنید.

شما می توانید فیلتر آب را با دنبال کردن دستورالعمل های همراه با فیلتر نصب کنید. اگر فیلتر آب تعویض شود و نماد هشدار فیلتر آب هنوز چشمک می زند، دکمه Super Cool را برای تنظیم مجدد آن فشار دهید.

عیب یابی فیلتر آب یخچال بوش

بوش توصیه می کند تنظیمات درجه حرارت خود را در دمای 3 درجه سانتی گراد برای یخچال و 17- درجه سانتی گراد برای فریزر تنظیم کنید.

اگر متوجه شوید که نور داخلی یخچال شما به درستی کار نمی کند، مطمئن شوید که برق وصل شده است، زیرا این یک علت شایع است و اگر برق به سوکت جریان نیابد، ممکن است باعث شود که چراغ های داخلی خاموش شوند.

در صورتی که مشکل این نباشد، فیوز را بررسی کنید. هنگامیکه یخچال روشن می شود ممکن است یک صدای بوق شنیده شود. هنگامی که خنک کننده روشن یا خاموش می شود صدای کار کردن آن را خواهید شنید که کاملا طبیعی است چرا که موتور کمپرسور سر و صدای زیادی را ایجاد می کند.

هنگامیکه دستگاه را نصب می کنید 12 ساعت طول می کشد تا آب خنک شود بنابراین نگران نباشید اگر آب به سرعت پس از اتصال جریان برق خنک نشود.

گاهی اوقات آب به دلیل حباب های هوا ابری به شکل یخ زده به نظر می رسد، اما کاملا طبیعی است که با این صحنه مواجه شویم.

تقریبا پنج سانتی متر فاصله در پشت یخچال مناسب است. قطرات آب جاری شده در فضای داخلی را با صرف زمان مناسب پاک کنید چرا که بعدها این کار دشوار می شود.

تعمیر یخچال بوش باید توسط متخصصین مجرب انجام شود که برای رزرو یک زمان ملاقات می توانید با نمایندگی بوش تماس بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 309 تاريخ : شنبه 15 ارديبهشت 1397 ساعت: 18:15

تایمر و موتور تایمر

تایمر، تمام پردازه‌های ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند. تایمر یک سری اتصال‌های الکتریکی دارد که توسط یک مجموعه بادامک کار می‌کند و موتور تایمر آنها را فعال می‌کند.

برخی از اتصال‌های تایمر، موتور تایمر را کنترل می‌کنند. اگر تایمر ماشین فعال نشود، احتمالا مشکل یا از خود تایمر و یا موتور تایمر است.

شما می‌توانید اتصال‌های تایمر را با مولتی‌متر امتحان کنید، اما به منظور تشخیص پایانه‌های درست برای امتحان کردن، به یک مدار الکتریکی نیاز خواهید داشت.

همچنین می‌توانید اتصال جریان برق در موتور تایمر را نیز با مولتی‌متر بررسی کنید. در اکثر برندهای ماشین لباسشویی، موتور تایمر به صورت جداگانه وجود ندارد. قبل از تلاش برای امتحان جریان، دستگاه را از برق بکشید.

دستگیره و صفحه مندرج تایمر

دستگیره یا صفحه مندرج تایمر به شفت تایمر متصل هستند و وقتی تایمر در طول یک چرخه می‌چرخد آنها هم می‌چرخند. با چرخاندن دستگیره تایمر، که سوئیچ داخل تایمر را فعال می‌کند، بوسیله آن می‌توان چرخه را شروع کرد.

دستگیره تایمر معمولا از پلاستیک ساخته شده و با یک گیره فلزی که به شفت تایمر متصل شده، تقویت شده است. استفاده زیاد از ماشین می‌تواند باعث شود که دستگیره ساییده و فرسوده شود و دیگر با شفت تایمر نچرخد. این امر باعث می‌شود نتوان تایمر را روی چرخه دلخواه چرخاند و همچنین باعث می‌شود صفحه منرج با شفت تایمر نچرخد.

قبل از تعویض دکمه یا صفحه مندرج تایمر، ابتدا باید برق را از دستگاه جدا کنید. اکثر دستگیره‌های تایمر، یک صفحه مندرج مجزا دارند که با فشار دادن آن روی دستگیره هنگام چرخش آن فعال می‌شوند.

برای برداشتن دستگیره باید آن را فشار دهید و در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا از جایش جدا شود. در بعضی از مدل‌ها لازم است پوشش مرکزی دستگیره را بردارید تا به گیره نگهدارنده آن دسترسی پیدا کنید و بتوانید دستگیره و صفحه مندج را جدا کنید، در حالی که در ماشین‌های دیگر لازم است به پشت بدنه تایمر دسترسی پیدا کنید تا شفت نگهدارنده‌ای که دستگیره را در محل نگه می‌دارد را بردارید.

همیشه اطمینان حاصل کنید که هر گیره نگهدارنده فلزی که ممکن است در شفت تایمر باقی بماند را بردارید.

در زمان تعمیر ماشین لباسشویی بوش در بعضی از مواقع عوامل دیگری باعث نرسیدن جریان برق به تایمر شده و در نتیجه تایمر کار نخواهد کرد در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

بررسی کلید سوئیچ درب

سوئیچ درب، جنبه ایمنی دارد و در اکثر ماشین لباسشویی‌ ها وجود دارد. سوئیچ درب معمولا به صورت یک گیره روی درب قرار دارد و وقتی درب بسته است، سوئیچ فعال می‌شود.

سوئیچ درب، برق را به تایمر و موتور هدایت می‌کند. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ به صورت مکانیکی فعال شده و هیچ کدام از بخش‌های آن آسیب ندیده باشد. اگر سوئیچ فعال شده باشد، اما برق به مدار تایمر نرسد، احتمالا سوئیچ خراب است.

ماشین را از برق بکشید و سیم ها را از سوئیچ جدا کنید. سپس با یک مولتی‌متر، جریان برق سوئیچ را امتحان کنید. به شدت توصیه می‌شود که سوئیچ درب را یکسره نکنید زیرا سوئیچ جنبه ایمنی مهمی دارد و اینکار ممکن است موجب بروز آسیب های جدی شود.

بررسی کنترل سطح آب

کنترل سطح آب ماشین‌های لباسشویی، شیر آب ورودی را باز و بسته می‌کند تا آب به سطح مورد نظر برسد، همچنین وقتی آب به سطح مورد نظر رسید، برق موتور تایمر را تامین می‌کند.

اگر ماشین لباسشویی با آب پر می‌شود اما تایمر فعال نمی‌شود، ممکن است سوئیچ سطح آب خراب باشد. وقتی شیر ورودی آب بسته شد، می‌توانید با مولتی‌متر، جریان کلید سوئیچ سطح آب را کنترل کنید.

قبل از اینکار ابتدا دستگاه را از برق و سپس سیم‌ها را از کنترل جدا کنید. با استفاده از مدار الکتریکی دستگاه، اتصال‌های صحیح را بررسی کنید.

بررسی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه، آب داخل ماشین را پس از به پایان رسیدن چرخه شستشو، خارج می‌کند. اگر پمپ تخلیه مشکل داشته باشد، ماشین نمی‌تواند متوجه شود که آب آن خالی شده است و ممکن است وارد بخش بعدی چرخه نشود.

اگر ماشین بعد از پایان بخشی از شستشو از حرکت باز بماند و یا بخشی از چرخه را انجام دهد، باید بررسی کنید که آیا پمپ تخلیه به درستی کار می‌کند یا خیر. در برخی از مدل‌هایی که یک صفحه کنترل الکتریکی دارند، در صورت بروز چنین مشکلی، یک کد خطا نمایش داده می‌شود.

اگر یک کد اخطار بر روی صفحه کنترل ماشین لباسشویی‌تان خاموش و روشن شد، می‌توانید به فهرست کدهای اخطار رایج در ماشین‌های لباسشویی ما مراجعه کنید و متوجه شوید که این کد اخطار مربوط به چه مشکلی است.

در صورتی که تمامی موارد بالا را بررسی کردید و مشکل برطرف نشد می توانید با نمایندگی بوش تماس بگیرید تا به بهترین نحو ماشین لباسشویی شما را با استفاده از قطعات یدکی مرغوب تعمیر کنند.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 321 تاريخ : شنبه 8 ارديبهشت 1397 ساعت: 18:15

علل شایع یخچال بوش برای یخ زدن غذا

در هر فصلی تنظیم دمای مناسب یخچال موجب مصرف بهینه انرژی خواهد شد و هزینه ها پائین خواهد آمد. در صورتی که با تنظیم دما در محدوده استاندارد، شاهد یخ زدگی مواد غذایی باشیم احتیاج به تعمیر یخچال بوش خواهیم داشت .

تعمیر یخچال بوش

دلیل 1 : ترموستات کنترل دما

ترموستات کنترل دما، ولتاژ را به موتور کمپرسور، موتور تبخیر کننده و موتور فن متراکم کننده (در صورت لزوم) هدایت می کند. اگر ترموستات کنترل دما به درستی کار نکند، یخچال بوش ممکن است سیستم مبرد را طولانی تر از حد لازم اجرا کند. در نتیجه، یخچال و فریزر خیلی سرد خواهد بود.

برای تعیین اینکه آیا ترموستات معیوب است، ترموستات را از پایین ترین تنظیمات به بالاترین تنظیم بچرخانید و منتظر شنیدن یک صدای کلیک باشید. اگر از ترموستات صدای کلیک بشنوید، احتمالا معیوب نیست. اگر ترموستات کلیک نکند، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم ترموستات استفاده کنید. اگر ترموستات کنترل دما در هر شرایطی تداوم ندارد، آن را تعویض کنید.

دلیل 2: ترمیستور

ترمیستور دمای هوا را کنترل می کند و قرائت دما را به صفحه کنترل می فرستد. سپس صفحه کنترل، بر اساس قرائت ترمیستور انرژی را بین کمپرسور و تبخیر کننده تنظیم می کند. اگر ترمیستور معیوب باشد، تهویه کمپرسور و تبخیر کننده ممکن است بیش از حد معمول فعال باشد. در نتیجه، یخچال و فریزر خیلی سرد خواهد بود.

برای تعیین اینکه آیا ترمیستور معیوب است، آن را با یک مولتی متر آزمایش کنید. مقاومت ترمیستور باید با دمای یخچال تغییر کند. اگر مقاومت تغییر نکند یا ترمیستور تداوم عملکرد ندارد، ترمیستور احتیاج به تعویض خواهد داشت.

دلیل 3: صفحه کنترل دما

صفحه کنترل دما ولتاژ را به موتور کمپرسور و فن ارسال می کند. اگر صفحه کنترل دما معیوب باشد، می تواند ولتاژ مداوم را به موتور کمپرسور یا موتور فن ارسال کند. در نتیجه، یخچال و فریزر خیلی سرد خواهد بود.

صفحات کنترل اغلب به اشتباه تشخیص داده می شوند – قبل از تعویض صفحه کنترل، ابتدا تمام اجزای معیوب معمول را آزمایش کنید. اگر هیچ یک از این اجزا معیوب نباشد، تعویض صفحه کنترل دما را در دستور کار قرار دهید.

دلیل 4: صفحه اصلی کنترل

کنترل اصلی ممکن است معیوب باشد. با این حال، نقص در صفحه کنترل به ندرت می تواند عامل مشکل باشد. قبل از جایگزینی صفحه کنترل، ابتدا تمام اجزای معیوب را آزمایش کنید. اگر هیچ کدام از اجزای معمول معیوب نباشند، صفحه کنترل اصلی را تعویض کنید.

دلیل 5: مجموعه کنترل دمپر

کنترل دمپر هوا باز و بسته می شود تا مقدار مناسب هوای سرد را در محفظه یخچال بوش ایجاد کند. اگر دمپر به درستی بسته نشود، هوای سرد بیش از حد را وارد یخچال می کند. کنترل دمپر را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا خراب شده یا باز مانده است.

دلیل 6: دمپر

دمپر باز و بسته می شود تا مقدار مناسب هوای سرد را به محفظه یخچال وارد کند. اگر دمپر باز بماند، هوای سرد زیادی را به درون یخچال و فریزر وارد می کند. در نتیجه، یخچال و فریزر خیلی سرد خواهد بود. دمپر را چک کنید تا مشخص شود که آیا خراب شده یا باز مانده است.

اگر نکات مقدماتی را چک کردید و نیاز به تعمیرکار با تجربه و کار آشنا داشتید با نمایندگی بوش تماس بگیرید ما بهترین خدمات را به شما ارائه خواهیم داد.

 
تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : تعمیر یخچال بوش, نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 344 تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1396 ساعت: 19:14

 

اگر مانند بسیاری از افراد دیگر هستید، هنگام خرید یک یخچال جدید که بیشتر با نیازهای شما متناسب است، وقت و انرژی زیادی را صرف می کنید. بنابراین، در بهترین شرایط، اطمینان حاصل کنید که یخچال و فریزر و لوازم خانگی خود را به خوبی نگهداری می کنید.

یخچال و فریزری که به خوبی نگهداری می شوند بسیار کارآمد بوده و مصرف انرژی کمتری دارند و با این کار می توانید از تعمیرات پرهزینه یخچال و فریزر خود اجتناب کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما در جلوگیری از پرداخت هزینه تعمیر یخچال بوش کمک کند:

1. مطمئن شوید یخچال و فریزر تراز است: اگر یخچال و فریزر شما تراز نباشد، هنگامی که می خواهید درب آن را ببندید، تمایل بیشتری به باز شدن خواهد داشت. بدیهی است، هدف این است که سعی کنید هوای سرد را در داخل یخچال نگه دارید. علاوه بر این، مواد غذایی تمایل دارند درون یخچال و فریزری که تراز نیست سرخورده و به بیرون بیفتند.

زمانی را صرف تراز کردن دستگاه خود بکنید. این تنظیم به راحتی می تواند با جابجا کردن پایه ها در زیر آن انجام شود. تراز نبودن یخچال بوش به کمپرسور یخچال هم در طول زمان آسیب خواهد رساند.

2. درزگیر درب یخچال را برای یافتن هرگونه پوسیدگی بررسی کنید: درب یخچال بوش شما عایق است چرا که در اطراف آن درزگیر قرار داده شده است. این درزگیر انعطاف پذیر است و به دستگاه مهر و موم شده است تا هوای سرد را در داخل آن حفظ کند. با گذشت زمان، این درزگیر می تواند خشک شده و یا پوسیده شود که باعث می شود کارایی خود را از دست بدهد.

در مرحله اول، درزگیر را لمس کنید تا اطمینان حاصل کنید که خشک یا ترک خورده نیست. سپس درب را ببندید و دست خود را در اطراف درب قرار دهید تا ببینید آیا هوا از دستگاه خارج می شود. اگر پاسخ مثبت است، درزگیر باید تعویض شود. (ما می توانیم برای این کار به شما کمک کنیم)

3. بررسی سیم پیچ خنک کننده و فن: کندانسور بخشی از سیستم تبرید یخچال و فریزر است. وظیفه آن بدین صورت است که گاز داغ را که از کمپرسور تخلیه شده است را خنک کند. سیم پیچ و فن در پشت یا زیر یخچال یا فریزر واقع شده اند. به طور معمول آنها در معرض خاک و گرد و غبار قرار دارند.

خاک و گرد و غبار می توانند به طور چشمگیری بر روی بهره وری یخچال شما تاثیرگذار باشند. سیم پیچ و فن یخچال و فریزر باید حداقل هر 6 ماه یکبار تمیز شود. از جاروبرقی برای تمیز کردن سیم پیچ و فن استفاده کنید.

4. بررسی سیستم تخلیه و جمع آوری آب: سوراخ تخلیه و سیستم جمع آوری آب باعث جمع آوری آب جمع شده توسط فرآیند برفک زدایی می شود. برای جلوگیری از انسداد این سیستم، تمیزکاری دوره ای توصیه می شود. شما باید هر گونه ذرات و آب موجود در سوراخ تخلیه و سیستم جمع آوری آب را تخلیه کرده و آن را تمیز نگه دارید.

5. فیلتر آب را تعویض کنید: بیشتر یخچال های جدید که دارای آب سردکن هستند، همراه با یک فیلتر به کار برده می شوند. بعضی از مدل ها به طور خودکار به شما اطلاع می دهند که فیلتر باید تغییر کند. به طور متوسط، فیلتر معمولا باید هر 6 ماه یکبار تغییر کند.

مشابه با هر وسیله کوچک یا بزرگ دیگری، اگر شما از یخچال خود خوب نگهداری کنید، آنها نه تنها کارآمدتر عمل می کنند، بلکه طول عمر بیشتری خواهند داشت. اگر شما به هر گونه تعمیر لوازم خانگی یا مسائل مربوط به سرویس آنها نیاز داشتید با نمایندگی تعمیرات بوش تماس بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : تعمیر یخچال بوش, نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 414 تاريخ : دوشنبه 7 اسفند 1396 ساعت: 16:37

قبل از اینکه به فکر خرید یک ماشین لباسشویی، خشک‌کن، یخچال یا ماشین ظرفشویی جدید بوش بیفتید، بد نیست بدانید که بسیاری از مشکلات این لوازم خانگی با یک تعمیر ساده برطرف می‌شوند.اما از کجا می‌توان فهمید لوازم خانگی‌تان با یک تعمیر ساده دوباره سرحال می‌آید و یا زمان بازنشستگی‌اش رسیده است؟ وقتی دارید به این فکر می‌کنید که باید لوازم خانگی‌تان (لباسشویی، خشک‌کن، یخچال و یا ماشین ظرفشویی) را تعمیر کنید یا تعویض، باید دو عامل مهم را در نظر بگیرید: چقدر از عمر لوازم خانگی‌تان می‌گذرد، و هزینه تعمیر چقدر می‌شود.در زیر به چند مورد از مشکلات رایج لوازم خانگی که به راحتی می‌توان آنها را تعمیر کرد، به همراه علائمی که نشان می‌دهد زمان تعویض فرارسیده است اشاره می‌کنیم.

 

نمایندگی تعمیر بوش

 

 

ماشین لباسشویی بوش

خیلی از مشکلات معمول ماشین‌های لباسشویی را خودتان به راحتی می‌توانید تعمیر کنید، از جمله موارد زیر:

 

  •  اگر دمای ماشین درست نیست، سوئیچ انتخاب دمای آن را عوض کنید.
  •  اگر در ماشین بیش‌ازحد آب پر می‌شود، سوئیچ فشار سطح آب آن را عوض کنید.
  •  اگر بیش‌ازحد سروصدا می‌کند و تکان می‌خورد، سبد چرخش ماشین را تعمیر یا تعویض کنید.
  •  اگر در ماشین قفل یا باز نمی‌شود، قفل در را عوض کنید
  •  اگر ماشین کار نمی کند و تقریبا نو هم هست، گارانتی آن را چک کنید و با نمایندگی تماس بگیرید. اگر خیلی وقت است از عمر ماشین می‌گذرد و تعمیر آن خیلی خرج روی دست‌تان می‌گذارد، دیگر وقت آن رسیده که به فکر خرید یک ماشین جدید باشید.

 

در غیر اینصورت می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش خود با نمایندگی ما تماس حاصل فرمایید.

خشک‌کن بوش

تعمیرات خشک کن نیز نسبتا آسان است.

 

  •  اگر کار می‌کند، اما گرم نمی‌شود و یک قرن طول می کشد تا لباس‌ها را خشک کند، احتمالا فیوز حرارتی خراب شده و نیاز به تعویض دارد.
  •  اگر کار می‌کند، اما بلافاصله خاموش می‌شود، احتمالا مشکل از ترموستات است و باید عوض شود.
  •  اگر بیش‌ازحد تکان می‌خورد و می‌لرزد به حدی که اگر چیزی روی آن باشد به زمین بیفتد، درزگیر درام (محفظه داخلی) ماشین را عوض کنید.
  •  اما اگر این اقدامات نتیجه نداد و یا مشکلات بدتر شد و نزدیک به 15 سال هم از عمر خشک‌کن‌تان می‌گذرد، دیگر نمی‌ارزد که برای تعمیرش هزینه کنید.

 

یخچال بوش

از مشکلات مربوط به یخچال که خودتان هم می‌توانید تعمیرش کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  اگر در یخچال به درستی بسته نمی‌شود، درزگیر در را عوض کنید.
  •  اگر هنگام باز کردن در یخچال، داخل آن تاریک است، یک لامپ جدید نصب کنید.

برای مشکلات پیچیده‌تر، مانند نشتی، یا زمانی که یخ‌ساز کار نمی‌کند یا آب به داخل آبسردکن نمی‌رود و یا یخچال به درستی خنک نمی‌شود، باید با تعمیرکار حرفه‌ای نمایندگی یخچال بوش  تماس بگیرید. و همچنین اگر یخچال بوش شما بیش از 13 سال سن داشته باشد به احتمال زیاد دیگر باید یک یخچال جدید بخرید.

ماشین ظرفشویی بوش

در زیر به بعضی از رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی بوش که خودتان به راحتی می‌توانید تعمیرشان کنید اشاره می‌کنیم.

 

  •  اگر ماشین ظرفشویی هنگام کار در وسط چرخه از کار می‌ایستد، اختمالا درب آن به درستی بسته نمی‌شود و باید چفت قفل درب ماشین ظرفشویی را عوض کنید.
  •  در صورت نشتی آب، درزگیر در را عوض کنید.
  •  اگر ظروف خشک نمی‌شوند، ترموستات را تعویض کنید.
  •  اگر آب به اندازه کافی داخل محفظه ماشین پر نمی‌شود، شیر آب ورودی به ماشین ظرفشویی را عوض کنید.

 

وقتی مشکلات مربوط به ماشین ظرفشویی کم کم شروع کند به صدمه زدن به دیگر بخش‌های آشپرخانه، به عنوان مثال اگر محفظه داخلی آن ترک بخورد و نشتی آب باعث آسیب رساندن به کف یا کابیت‌های مجاور شود، به احتمال خیلی زیاد زمان عوض کردن آن رسیده است. همچنین اگر از عمر دستگاه نزدیک به یک دهه می‌گذرد نیز باید به فکر خرید یک ماشین ظرفشویی بوش جدید باشید.

در صورت نیاز به انجام تعمیرات با نمایندگی بوش تماس بگیرید ما بهترین خدمات را ارائه خواهیم داد.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : نمایندگی بوش, تعمیر ماشین لباسشویی بوش, نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 386 تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت: 15:29

نمایندگی بوش در زمینه تعمیرات متخصص می باشد. در واقع ما صدها بار تعمیرات لوازم بوش را هر هفته انجام داده ایم از جمله؛ تعمیرات ماشین لباسشویی، تعمیرات ماشین ظرفشویی، تعمیرات یخچال فریزر، تعمیرات اجاق گاز، تعمیرات خشک کن ماشین لباسشویی و غیره!  مهندسان تعمیرات بوش ما آموزش خاصی در خصوص این نام تجاری دیده اند و به طور منظم اطلاعات خود را به روزرسانی کرده اند تا اطمینان حاصل شود که با همه مدل ها آشنا هستند.

ارتباط ما با آنها قدمتی طولانی دارد. این به این معنی است که نمایندگی بوش در زمینه ارائه آخرین اطلاعات پیشگام است و از میان تمام افراد و منابع مستقیم عبور کرده و اطلاعات جمع آوری کرده. این بدان معناست که نمایندگی بوش می تواند صرفه جویی هایی را برای شما انجام دهد .

نمایندگی تعمیرات بوش

نمایندگی بوش هزینه های ساعتی به صورت مستقل به شما تحمیل نخواهد کرد. هزینه های تعمیری که این نمایندگی محاسبه می کند تا هر زمانی که تعمیرات طول بکشد را پوشش می دهد. از همه مهمتر، تعمیرات این نمایندگی با ضمانت در هر دو زمینه کارگری و همچنین قطعه تعویض شده ارائه می شود.  لوازم خانگی شما برای یک استفاده طولانی ساخته شده است و هنگامی که به تعمیرات نیاز دارد، نیاز به توجه یک متخصص واجد شرایط دارد. فقط اجازه ندهید هر فردی دستگاه شما را تعمیر کند، اجازه دهید نمایندگی بوش از آن مراقبت کند.

امروز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تعمیرات بوش و یا رزرو آنلاین با نمایندگی تعمیرات بوش تماس بگیرید. اگر اطلاعات خدمات تعمیرات لوازم خانگی بوش را دنبال می کنید، این نمایندگی مکان مناسبی برای شماست.

02188770355

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش...
ما را در سایت تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش دنبال می کنید

برچسب : نمایندگی تعمیرات بوش, نویسنده : محیا یوسفی boschrepair بازدید : 324 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1396 ساعت: 15:31